tinywow_shutterstock_1399745504_7676914.jpg

Vi snakker språket 
til 
talentene
du er på jakt etter

 

Employer Branding

BLL_PointsGraphic.png
Vi engasjerer de såkalte "umulige målgruppene" (gen z & millennials) gjennom e-sport
BLL_PointsGraphic.png
Vi organiserer aktiviteten på vår egen plattform, og tar oss av alt det e-sport-tekniske
BLL_PointsGraphic.png
Landingsside med påmelding og deres branding. Kanskje på deres domene?
BLL_PointsGraphic.png
Vi setter opp og optimaliserer digitale kampanjer i relevante kanaler
BLL_PointsGraphic.png
Profesjonelle direktesendinger med våre kommentatorer og deres branding
BLL_PointsGraphic.png
Influencer marketing der det gir verdi

Noe du lurer på?

BLL_PointsGraphic.png
Vi tar eierskap til hele markedskampanjen, sammen med dere eller et reklamebyrå
P1330433.JPG

Kampanjer som snakker språket til gamere

Alle pakkene inneholder rådgivning rundt hvordan gaming og e-sport best benyttes for å skape engasjement for deg.

Vi blir enige om hva som passer best i din kontekst.

Vår prosess

Innsikt
1

I starten handler det om å bli kjent med dere og hva dere ønsker å få ut av initiativet. For å gjennomføre en god kampanje må vi først forstå nøyaktig hvordan vi kan benytte e-sport for å nå deres mål.

Vi kartlegger:

  • Hva dere vil ha ut av dette?

  • Hvem målgruppen for kampanjen er?

  • Hva vi vet om målgruppen?

  • Hvordan vi kan knytte sammen initiativet med deres eksisterende merkevarestrategi?
     

 

2 - 4 uker.

Markedsføre
3

Tredje fase består av å gå ut i markedet. Tiltrekke oss oppmerksomhet, og ikke minst få målgruppen til å melde seg på aktiviteten.


Uttaket vil være spisset mot målgruppen, for å sikre at kvalifiserte deltagere deltar i selve konkurransen. Vi optimaliserer selvsagt kampanjene kontinuerlig.

 


6 - 10 uker.

Konseptualisere​
2

Andre fase består av utvikling av markedsføringspakken og oppsettet av det e-sport-tekniske. Her vil vi benytte all innhentet informasjon fra første fase til å skreddersy en kampanje tilpasset deres merkevare og målsetninger.
I konseptfasen vil vi:

  • Konseptualisere markedsføringspakken, enten sammen med et reklamebyrå eller inhouse - avhengig av størrelse og behov.

  • Lage creatives, studio-sendinger, SoMe ads, video materiale, PPC-kampanjer, copywriting m.m

  • Designe e-sport-aktivitet som passer narrativet.
     

 

2 - 4 uker.

Konkurrere
4

Fjerde fase handler om selve gjennomføringen av konkurransen. Her vil man få mulighet til å komme tett på deltakerne - på en unik måte. Vi tar oss av alt det praktiske, med plattform, admin og castere. Det generes store mengder innhold i denne fasen. Vi kan produsere og publisere dette, dere fokuserer på å bli kjent med målgruppen.

 


2 - 6 uker.

Blurry Purple Background
play.png
Visste du?

49% av nordmenn i alderen 16-24 spiller dataspill en gjennomsnittsdag
(SSB, Norsk mediebarometer 2021)

Det vil si at halvparten av Norges kommende arbeidstakere ikke blir møtt i det medium de tilbringer store deler av hverdagen sin

Hvorfor e-sport?

De "umulige" generasjonene

Gaming i profesjonell setting er ikke nytt, men i det norske samfunnet er det først blitt lagt vekt på de siste årene. Unge bruker mye tid bak en skjerm, og mange har sine sosiale sirkler online. Hvis man ønsker å tappe inn i neste generasjons arbeidstakere bør man være villig til å møte de der de er. Med e-sport har man en gylden mulighet å profilere seg som en attraktiv arbeidsplass, som legger vekt på å tilfredsstille interessene til de unge lovende.

Effektiv screening

Ved å bruke e-sport som virkemiddel i employer branding har man mulighet til å komme innpå de nye prospektene i morsomme og utfordrende settinger. Hovedpoenget er selvsagt å tiltrekke seg nytt talent, men det er ikke til å stikke under en stol at det er risiko knyttet til enhver ansettelse. Som en bonus får man her sjansen til å observere kandidatenes evner til å løse problemer, kommunisere og håndtere stress.

Bedriftsligaen - for å beholde talentet

Gjennom å melde på lag i Bedriftsligaen får dere nok et konkurransefortrinn i jakten på nytt talent. Det å ta inn e-sport som en del av velferdstilbudet gir de ansatte rom for å se sine kollegaer i et nytt lys. Det fremmer og muliggjør samtaler og relasjoner som gjerne ikke naturlig i en oppgavefokusert arbeidshverdag. Dere skaper en uformell arena for kollegaer, der dere lar de ansatte få oppleve samhold, utvikling og mestring.